Translate

Посећеност (13.06.2021)

Претражи овај блог

недеља, 17. октобар 2010.

ПУКОТИНЕ / Бела Tукадруз

 (ВИТЛЕЈЕМ)

Вративши се из војске, видео сам на плафону
наше Мале магазе пукотину.
(Напрсли су зидови носачи.)
Сада (све чешће кад склопим очи ) видим
у себи сличне пукотине.
(1977. - децембар 1993)


 (Пустиња, искушења)

Сада ми се све чешће чини
(кад се напрежем да се за нешто ухватим,
за илузију, или неку ауру почетка)
да би прво требало рећи нешто
о привлачности мрака
- из мрака сам дошао,
у мраку сам похађао основну школу,
али ми се у мрак не враћа -
Риљајући плодни хумус
гледао сам како расту баштенске шубаре,
понекад бих увребао зифт- црно крзнашце
и сишао у подземље, као кртица.
Копао сам нове тунеле, проширујући
лавиринт, изгубивши рачун колико сам у томе одмакао.
Ко ће се
усудити да зађе у тај лавиринт без краја?


(Ева)

Бог је прво створио шуму, па човека
и даде му име Адам.
И начини према Адаму жену, јер виде
да није добро да човек буде сам.
А жена човеку не само да није помогла,
него га је преварила и учинила
сукривцем у њеном и његовом паду.
(Жена не представља благодат
за онога који ју је прихватио. )
Свештеница празнине, одрицања. Снеж. Стефановић

 (Марија Магдалена)

Испитај ме, Јахве, искушај ме, истражи ми бубреге и срце
Зашто је, жено, твоје срце скривено од мог погледа? Не приступаш ли
ми само устима и само устима ме частиш, а срце ти је далеко од мене?
(Није ли се Бог преварио створивши жену човеку као помоћ?)
Онај ко је бубреге створио, може кроз њих упознати савест човека.
((Имао сам тврдокорно срце, уверава ме бол бубрега. Гл;едао сам на
очи, а Бог је гледао шта је у срцу.)
Бога не можемо преварити, као што можемо себе. Бог ми потпаљује
срце и бубреге огњем Духа Светог. Бог болом неизрецивим чисти мој
леви бубрег од камења и талога разорног.
Бог нам нуди стари нови савез, овај огањ
у бубрегу је огањ неизмерне љубави.
Бог не ради на уништењу својих заштитника, већ му је и при самој
помисли на то Дух узнемирен.
Бог ми је дао ново срце, нови дух удахну у мене. Он вади из тела све
камено и даје нам срце од меса. Он нас чисти од нечистих наслага и
тек ће нас очистити од свих наших кумира!
(Фебрауар - март 1984,
Ургентни центар, Београд )

Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови