ДАВНЕ 1939. године Београд је био организатор трке Формуле 1, а 77 година касније, надметање око Калемегдана поново је одржано јуче у оквиру манифестације "24 сата елеганције". Шездесет возила, међу којима је било пет формула из Музеја старих аутомобила и једна из приватне колекције, пројездило је централним Београдским улицама.
На "Калишу" су ови аутомобили главне звезде, угланцани до те мере да су се суграђани комотно огледали у њима. Лепоти аутомобила дивили су се и стари и млади, а најмлађи су се највише одушевили четвороточкашима. Незаобилазно је било и сликање поред четири двоточкаша.
- Јединствена прилика да се у Београду види овако нешто, он је сада метропола - каже Милутин Рашић љубитељ олдтајмера. - Зашто се ова трка Формуле 1 заиста не би вратила у наш главни град, мислим да стаза негде може да се направи
. То би значајно допринело туризму, сигуран сам.
Горан Весић, градски менаџер, пре трке изјавио је како ће она од следеће године постати такмичарска. Наиме овај гранд при из 1939. године према његовим речима пратило је сто хиљада људи, који су на београдским улицама имали прилику да виде Формулу 1.
- Мало људи зна да је трка Формуле 1 некада била одржана у Београду - каже Горан Весић. - Тог 3. септембра 1939. године одржана је званична трка шампионата. Од следеће године, сваке прве недеље ће бити одржана трка под називом "Класик" и такмичарска трка у неколико категорија овом стазом. Ово ће бити још један додатак нашој туристичкој понуди.
Након најаве да ће од следеће године бити такмичарска, почео је круг загревања пред трку. Пре фромула ишао је пејс кар а иза сејфти. Стаза по којој се возило ишла је левим кругом Париском, Булеваром војводе Бојовића, Цара Душана, Тадеуша Кошћушка и Париском.
После загревања, Весић је отворио трку свечаним махањем заставе за старт. Иначе у ревијалном делу возачи су били распоређени у неколико категорија, а после круга загревања возили су ревијалну трку од четири круга.
- Наш циљ је да скренемо пажњу на то да овај догађај треба Београду - каже један од организатора. - Тако да могу да кажем да нам је драго то што је градски менаџер најавио праву трку већ следеће године.
ВРЕДНИ ПРЕКО 30 МИЛИОНА
УКУПНА вредност свих аутомобила на јучерашњој изложби која је претходила трци је преко 30 милиона евра. Па се тако на изложби нашао и победник београдског гранд прија 1939. године. Тај "Фијат" данас се налази у приватном власништву. Још један од аутомобила који се истицао је "Ролс Ројсов" кабриолет.
СУПЕР ЧАРЏЕР
ПОСЕБНУ пажњу свих окупљених привукао је један редак примерак "бентлија". Наиме "бентли супер чарџер" направљен је у само 24 примерка, а један је код нас. Он је у време када је направљен достизао брзину од 120 колиметара на час, што је у то доба било незамисливо